Dödlig Skiva

Varför har folk sånna problem med döden? Visst, ingen gillar väl när någon dör, men varför är det så farligt att säga att någon är död? Den senaste veckan har jag hört alla möjliga och omöjliga uttryck för att någon har dött. Dom vanligaste är "gått bort" eller "somnat in". Nej, Farfar har inte gått bort. Vart skulle han ha gått? Han kunde ju för fan inte enså gå på slutet. Och har man gått någon stans kan man gå tillbaka. Ledsen att behöva säga det, men döden är a one way ticket away. Han kommer inte tillbaka (och tack och lov för det). Det andra asdumma uttrycket, att han skulle ha somnat in, vadå somnat? En sovande människa var sist jag kollade fortfarande en levande människa. Annars har jag dörr en jävla massa gånger. Och man brukar föresten vakna efter att man somnat, förr eller senare. Men nej, Farfar kommer inte heller att vakna, precis som han inte kommer tillbaka från dit han nu skulle ha gått om han kunde gå (tack och lov för det igen). Så varför dessa dumma uttryck? Det enda jag kan komma på är för att man inte vill acceptera vad som hänt, man vill skönmåla det lite. Men vafan, han är precis lika död om man säger att han är död (vilket han är) som om man säger att han gått bort (nejnejnej) eller somnat in (oh no, igen) Han ligger likförbannat i det där kylskåpet, och tänk om han nu skulle vakna upp ur sin tupplur, eftersom att han tydligen bara somnat. Och visst, men får väl kalla det vad man vill egentligen. Det var ju knappast så att man sa något när min faster sa sov gott nu pappa, när vi var och besökte (aka tittade på honom, men det låter så fel) Farfar i fredags. Är det hennes sätt att hantera det så fine. Men när man använder andra uttryck till typ barn (lite större då) eller typ till mig, då blir det bara fel. Vadå han har somnat in? Ska han vakna upp också? Och när han vaknar ligger han ju instängd i en låda i ett kylfack, fy fan för att vakna på ett sånt ställe. Dom går inte att öppna från insidan, det är inte meningen att man ska ligga och sova i dom. Och om man nu har sagt till ett litet barn att Farfar somnat in, borde inte det barnet då bli typ rädd för att sova? Och rädd när det fattar att farfar kommer sänkas ner under jord efter att han blivit uppbränd, medan han sover! Det är ju helt sjukt. Kan inte alla bara acceptera verkligheten för vad det är? Han är död, han kommer att krimeras och sen kommer askan att spridas och förmodligen blåsa omkring i Sundbyberg, jag tvivlar på att den snällt ligger kvar i gräset om det kommer en vindpust... Gah! Att folk inte kan tänka som jag, vad mycket lättare och bättre världen skulle vara!

Något roligare, skiva idag, närmare bestämt Griseknons. Therese kommer hit snart och vi har bunkrat upp med 1,4 liter alkohol =) =) Här ska supas! Tänkte försöka få upp lite bilder sen.
Imorgon har jag ett fittigt prov i djursjukvård... Bajs. Tänkte börja plugga till det... Typ imorgon =P Idag ska jag vara full. På onsdag har jag ett annat fittigt prov, den här gången i utrotningshotade arter. Men sen tror jag att proven är slut! Några arbeten som ska in bara, dom flesta sena (A) Jaja, bättre sent än aldrig...

En annan kul sak, igår köppte jag min studentklänning =D Tröttnade på att inte ha en så gick in på MQ och köpte den första jag provade =P Ska hämta den imorgon, men den är i alla fall betald och min och jag behöver inte tänka på att jag inte har någon! Saknas bara skor och smycken och allt annat och nu blev jag stressad igen... =P Jaja ett senare problem, nu blir det fest!
En asful bild på kläningen, den är snyggare i verkligheten och när den är på, jag lovar!


Skriv nått!

Skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0