I feel empty, empty and alone

Begravning för Farfar idag, den var väldigt fin, sorlig, jobbig och en stor lättnad. Sköt att få ett avslut för egen del, han har ju redan fått sitt avslut, så nu kan han sitta där uppe på ett moln och lyssna på när morfar svär. Stackarn :P Det kändes lite fel att sitta där i kapellet och sjunga psalmer och be en bön, men han var ju kristen och det var så han ville ha det, så att inte göra det kändes ännu mer fel. Blommor fick han också, en jäkla massa, vi gav honom varsin bukett med gula, röda och blåa rosor i familjen (jag, mamma, pappa och gustav) Han var ju trotts allt djurgårdare, puckot. Pärsten berättade en fin historia om han liv också, om hur han växte upp i Värmland, sålde sin cyckel när han var 17 för att få pengar att ta sig till Stockholm. När han träffade Framor och dom flyttade till Värmland, gifte sig och fick min faster, flyttade tillbaka till Stockholm, fick pappa. Ängnade sitt liv åt sporter och fotboll, reste land å rike runt som tränare till pappas fotbollslag, reste till bland annat Spannien och England med samma lag. Fick barnbarn och barnbarnsbarn. Att det han värdesatte högst var familj och vänner och att han hade rätt värderingar i livet (vem som nu bestämmer det?) Hon sa även att Gud omfamnade honom och höll honom i sin hand... Sen la hon jord på kistan, men jag kan inte minnas att hon sa från jord är du kommer till jord skall du åter bli, eller vad det nu är dom säger. Sen fick vi lämna blommor och säga adjö. Efter det vart det fika i Gröna Stugan och sen åkte vi hem till Farmor, i alla fall mamma pappa och jag. Efter det var det äntligen över. Även om det var skönt med begravning och det var en bra dag så var det ännu skönare när allt var klart. Nästa och sista steget är att få hem ett brev när askan är spriden (den ska spridas i minneslund) då är det finnish på riktigt... Lite creapy det där, att dom ska skyffla in min farfar i en ugn och bränna upp honom... Då är det ju verkligen så att han inte finns längre.
När vi kom hem drack mamma och jag väldigt god, men fan så stark, sprit som smakade lakrits, sen likör som smakade lakrits (för att jämföra) och på kvällen åt vi jordgubbar med glass och drack champange =) Alkisvarning :P Jaja, det har ju faktiskt varit en ganska jobbig dag...
Imorgon är det fredag, yay, då blir alla andra också lediga så då kan dom leka med mig =) Måste komma ihåg att ringa frissan imorgon, bajs, plus att det dumma jävla busskortet går ut då *SUCK* Men det är åtminstånde helg och jag har bunkrat upp med filmer så jag ska ha filmkväll! Ar. Filmkvällar. Eller det är i alla fall vad jag känner för just nu :P




Can hold my breath only for a little while
'til reality starts sinking in
once again i'm settling for second best
turn the pages skip to the end
to where i swore that i would try
since the last time i crossed that line
in the back of my mind


i know it only hurts when your eyes are open
lies get tossed and truth is spoken
it only hurts when that door gets open
dreams are lost and hearts are broken

miles away promise from a burning bed
two worlds should never collide
one word would end it if you ever heard
tear the page out that reminds me
when i swore that i'd be strong
now the next time has come and gone
well maybe i'm wrong

i know it only hurts when your eyes are open
lies get tossed and truth is spoken
it only hurts when that door gets open
dreams are lost and hearts are broken

Skriv nått!
Postat av: Y

tragiskt, men låter som en lättnad endå att få det avklarat.

Jag har ju alla 4 gamlingar kvar å nu när jag tagit studenten vet jag inte vad deras nästa livsuppehållande längtan kan vara...

2009-06-12 @ 13:58:48
URL: http://ylwal.blogg.se/

Skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0